Tuesday, June 26, 2018

Sajak Duka Seorang Perindu




Hujan turun...
Bertemankan petir dan kilat
Membuat hatiku kecut dalam pekat
Berdiam diri tanpa sahabat
Dalam kesendirian...
Ada sedikit rindu yang terselip
Dalam sunyi sepi senyap
Kutatap bintang yang penuh gemerlap
Ratapan hatiku dengan dengan siapa aku mengadu?
Kau yang dirindu 
Dapatkah kau rasa betapa diriku sendu?
Setiap hari selalu kurasa sesak di dada
Ingin berjumpa apalah daya aku tak pantas terbang kesana
Aku kadang terkapar
Bagai burung hancur sangkarnya
Rasaku tak pernah pudar akan selalu memancar
Aku tahu, kau itu tahu tak akan kau temui sejatinya cinta pada selain diriku
Aku tahu, kau itu tahu cinta ini tulus untukmu
Dalam rintihan mengharap belas kasih
Pelindung tipis hatiku telah banyak terkupas
Ku teguhkan hatiku tetap dalam ikhlas
Sekalipun cinta tak pernah terbalas.

@SH, 07 April 2017

No comments:

Post a Comment